1. Definities. In
deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
1.1. Luxor: VOF Poezenpension Luxor, Koolboswijk 7, 8411 KL Jubbega, ingeschreven
onder nr. 01063870 Handelsregister Kamer van Koophandel.
1.2. Gastdier: De kat van de klant waarvoor de pensionovereenkomst wordt/is
gesloten.
1.3. Klant: De natuurlijke persoon of rechtspersoon, die met Luxor een
pensionovereenkomst heeft gesloten.
1.4. Pensionovereenkomst: De overeenkomst tussen Luxor en de klant, waarbij
Luxor zich verplicht het gastdier gedurende een bepaalde periode te huisvesten
en te verzorgen tegen een door de klant te betalen prijs.
2. Op de overeenkomsten zijn de algemene voorwaarden van toepassing, tenzij
daarvan, uitsluitend schriftelijk, is afgeweken.
3. Reserveren / Annuleren.
3.1 Een reservering voor een verblijf van een gastdier kan mondeling,
telefonisch, schriftelijk, per e-mail of via de website
van Luxor gedaan worden. Er wordt in de regel geen vooruitbetaling verlangd
maar Luxor kan gehele of gedeeltelijke vooruitbetaling eisen. Bij vooruitbetaling
wordt schriftelijk een afspraak over annuleringskosten gemaakt.
3.2 De klant kan een schriftelijke bevestiging van een reservering verlangen.
3.3 Een annulering van een verblijf van een gastdier kan mondeling, telefonisch,
schriftelijk of per e-mail gedaan worden. Er worden geen annuleringskosten
berekend. In het geval er een vooruitbetaling heeft plaatsgevonden wordt
deze geheel of gedeeltelijk terugbetaald conform de daarover gemaakte
afspraak.
4. De pensionovereenkomst wordt geacht te bestaan door het overdragen
van het gastdier aan Luxor.
5. Prijzen en betaling.
5.1 De prijs voor het verblijf van een gastdier wordt berekend volgens
de tarieven die gelden op eerste dag van het verblijf. Deze tarieven worden
bij de bevestiging van de reservering aan de klant medegedeeld. De tarieven
zijn ook op aanvraag te verkrijgen en op de website
van Luxor te raadplegen.
5.2 Voor de berekening van de pensionprijs van een gastdier hanteert Luxor
het werkelijk aantal verbleven nachten.
5.3 Betaling van hetgeen de klant op grond van de pensionovereenkomst
aan Luxor verschuldigd is, geschiedt contant bij het ophalen van het gastdier.
5.6 Indien de klant zonder bericht het gastdier niet binnen 14 dagen na
beëindiging van de pensionovereenkomst ophaalt, zal Luxor de klant
per aangetekend schrijven sommeren om het gastdier binnen 48 uur op te
halen. Ingeval de klant dit niet doet, heeft Luxor het recht het dier
te (doen) herplaatsen. De klant blijft daarbij steeds gehouden om de volledige
pensionprijs te betalen over de periode van de pensionovereenkost vermeerderd
met ten hoogste 28 dagen. Ook eventuele bijkomende kosten komen voor rekening
van de klant.
6. Voorwaarden voor het verblijf van een gastdier.
6.1 Het gastdier moet een vaccinatie tegen kattenziekte hebben die op
de laatste dag van de pensionovereenkomst niet ouder is dan twee jaar
en op de eerste dag van de pensionovereenkomst niet jonger dan twee weken.
6.2 Het gastdier moet een vaccinatie tegen niesziekte hebben die op de
laatste dag van de pensionovereenkomst niet ouder is dan één
jaar en op de eerste dag van de pensionovereenkomst niet jonger dan twee
weken.
6.3 De hiervoor genoemde vaccinaties moeten worden aangetoond met een
vaccinatiebewijs of dierenpaspoort, dat door Luxor tijdens het verblijf
in bewaring genomen wordt.
6.4 Als bij het gastdier tijdens het verblijf parasieten (bijv. vlooien,
wormen of teken) waargenomen worden zal Luxor passende bestrijdingsmiddelen
toepassen en de kosten hiervan aan de klant berekenen.
6.5 De klant is verplicht bij aanvang van het verblijf van het gastdier
alle gegevens en bescheiden aan Luxor te geven, welke noodzakelijk zijn
voor een goede en verantwoorde huisvesting en verzorging van het gastdier.
De klant is aansprakelijk jegens Luxor voor schade, die ondervonden wordt
ten gevolge van het niet geven, dan wel het geven van onjuiste gegevens
en documenten met betrekking tot het gastdier.
6.6 De klant machtigt Luxor informatie op te vragen bij de dierenarts
welke door de klant is opgegeven als zijnde de dierenarts van de klant
over vaccinaties, behandelingen en andere gegevens die betrekking hebben
op de gezondheid van het gastdier.
6.7 Persoonsgegevens van de klant worden verwerkt met inachtneming van
de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Privacyverklaring.
7. Ziekte en overlijden van het gastdier.
7.1 Bij vaststellen of vermoeden van een ziekte bij het gastdier zal de
dierenarts van Luxor geconsulteerd worden. Bij de dierenarts van de klant
wordt geïnformeerd naar bij het gastdier bekende aandoeningen. Indien
mogelijk wordt met de klant of met een door de klant aangewezen persoon
contact opgenomen. De klant kan Luxor instructies geven voor het te volgen
beleid. Bij ontbreken daarvan zal Luxor de behandeling van het gastdier
aan de door Luxor gekozen dierenarts opdragen. De kosten van consultatie
en behandeling zijn voor rekening van de klant.
7.2 De klant kan Luxor instructies geven voor het geval dat het gastdier
tijdens het verblijf onverhoopt komt te overlijden.
7.3 Bij overlijden van het gastdier tijdens het verblijf eindigt de verplichting
tot betaling van de resterende pensionnachten van de pensionovereenkomst.
7.4 Indien het gastdier tijdens het verblijf komt te overlijden, kan Luxor
door een deskundige sectie laten verrichten. De kosten van de sectie komen
voor rekening van Luxor.
8. Aansprakelijkheid.
8.1 Luxor aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade aan met het gastdier
meegekomen voorwerpen (bijv. mandjes, kussens of reiskooien).
8.2 Een tekortkoming in uitvoering van de pensionovereenkomst kan Luxor
niet worden toegerekend, indien zij niet te wijten is aan zijn schuld,
noch volgens de wet, rechtshandeling of in het maatschappelijk verkeer
voor zijn rekening komt of het gevolg is van onvoorziene omstandigheden
bij Luxor en/of bij personen en/of diensten en/of instellingen, waarvan
Luxor gebruik wenst te maken bij de nakoming van de pensionovereenkomst.
9. Geschillen en toepasselijk recht.
9.1 Op de pensionovereenkomst is Nederlands recht van toepassing.
9.2 Nietigheid of vernietiging van een deel van deze Algemene Voorwaarden
heeft niet de nietigheid, vernietiging van alle bepalingen van deze Algemene
Voorwaarden tot gevolg.
9.3 In geval van geschillen is in eerste aanleg bevoegd de rechter binnen
wiens gebied Luxor is gevestigd, tenzij de klant binnen één
maand nadat Luxor schriftelijk aan de klant heeft meegedeeld het geschil
voor te zullen leggen aan deze rechter, alsnog kiest voor behandeling
van het geschil door de volgens de wet bevoegde rechter.
23-07-2015
© Poezenpension
Luxor Gewijzigd op 23-05-2018 (Toevoegd artikel 6.7)
|